Kontakta oss
Kristdalavägen 36
570 90 Pĺskallavi
Tel: 0722 130202

E-post: syzzla_hb@yahoo.se
 
Startsidan Nyheter Köpvillkor Kontakta oss
Kundvagn [ 0 ] Summa: 0 Kr KUNDVAGNEN TILL KASSAN Logga in

Köpvillkor, betalning mm

När du genomför ett köp i Syzzlas E-butik godkänner du automatiskt nedan följande köpvillkor. Villkoren gäller för dig som beställer inom Sverige. För beställningar till andra länder - kontakta Syzzla för att få aktuella villkor och fraktpriser.

Allmän information

Är beställaren under 18 år krävs målsmans tillstånd för att handla i Syzzlas E-butik. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande eller som på annat sätt medför att Syzzla lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

Observera att färger och annat i bildåtergivningen av produkter kan skilja sig mot den verkliga varans färg eller beskaffenhet. Liksaså förbehåller vi oss för ev skrivfel, informationsfel samt specifikationsfel på samtliga produkter i vårt sortiment.

Du måste alltid invänta en personliga bekräftelse där vi via din mailadress informerar om någon vara tagit slut samt aktuell fraktkostnad. Inga varor restnoteras.

Priser och betalningsvillkor

Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inklusive moms.

Syzzla tillämpar faktisk frakt på hela sortimentet förutom några undantag där det framgår av informationen för berörda varor. Du meddelas aktuell fraktkostnad i det personliga mail där du också får bekräftelse på att dina varor finns i lager.

Fri frakt om du beställer för mer än 1000 kr.

Betalningssätt:

- Förskottsbetalning till Syzzlas bankgiro nr 5893-9075. Observera att det kan ta några dagar innan betalningen blir synbar för Syzzla och att leveransen i så fall fördröjs motsvarande tid. Om du "kopierar" en skärmdump av din betalning påskyndar detta din leverans. Namn och order-id skriver du i fältet för meddelande när du betalar. Försändelsen skickas med A-post.

- Rekommenderad försändelse. Om du vill ha din försändelse rekommenderad genom posten tillkommer en kostnad på f n 50 kr. Skriv "rek" tillsammans med namn, adress och order-id i meddelandefältet.

- Om du vill hämta dina varor skall du ha förskottsbetalat. Hämtning av varor kan ske efter överenskommelse i Påskallavik. Vi kommer överens om tid för hämtning via mail eller telefon.

Leverans

Alla leveranser sker med posten i första hand. Det förekommer också att vi skickar med DHL eller Schernker, men i så fall meddelar vi det i  den personliga bekräftelsen. Vid mycket tunga eller skrymmande försändelser kan annan lösning förekomma. Leverans sker 1-3 dagar från det att betalningen kommit Syzzla tillgodo. Förbeställda varor skickas enl info vid respektive vara. Syzzla reserverar sig för ev leveransförseningar.

Beställningar med både varor från lagret och förbeställda varor skickas i en leverans när alla varor kommit om inget annat överenskommits. Syzzla ersätter ej försändelser som kommit bort eller förstörts i post- eller frakthanteringen. Är försändelsen transportskadad eller förkommen kontaktar du ditt lokala utlämningsställe alt annan leverantör.

Rekommenderad försändelse - se ovan under punkten "Priser och betalningsvillkor".

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp i 14 dagar räknat från den dag du tagit emot dina varor. Syzzla räknar med att du fått dina varor senast 3 dagar efter det att vi skickat dem. Varor som returneras skall vara oanvända och i obrutna förpackningar. Kontakta Syzzla för instruktioner om packning och emballering. Du betalar själv returfrakten. Paket eller brev som skickas i retur mot postförskott eller liknande löses inte ut av Syzzla och gäller inte som ångerköp.

Observera att ångerrätten inte gäller för specialbeställda varor, t ex band i metervara, tillskurna papper enl dina önskemål, beställda kort eller andra varor som tillverkas eller anpassas genom en specifik beställning från dig.

Reklamation

Reklamation av en felaktig eller defekt vara skall ske så fort felet upptäcks. Vi skickar dig en ny vara då vi fått den felaktiga i retur. Om det finns fel på produkten står vi för returfrakten. Skulle den vara du reklamerat vara tillfälligt slut och inget likvärdigt finns gör vi en återbetalning till dig. Kontakta Syzzla för närmare instruktioner innan du sänder tillbaka en vara du vill reklamera.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna eller försenade leveranser från underleverantör, fördyrande omständigheter samt jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Syzzlas sida, och som gör att Syzzla ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Syzzla befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Tvist

Vid ev tvist där köparen är privatperson kommer Syzzla att ha som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan företag avgöres som regel i domstol.